Φίλε επισκέπτη,

Καλωσόρισες στο ιστολόγιό μου .

Είμαι ο Άρης Γαβριηλίδης γεννημένος το 1948 στον Πειραιά. Σπούδασα οικονομικά στην Νομική Αθηνών και σταδιοδρόμησα ως διευθυντικό στέλεχος σε ναυτιλιακές τράπεζες και επιχειρήσεις. Τώρα ασχολούμαι αποκλειστικά με τις δύο παλιές μου αγάπες: τη συγγραφή βιβλίων και την μικρογλυπτική (readymade, assemblance art)

Εδώ καταγράφω όσες από τις σκέψεις μου θεωρώ ότι αξίζει τον κόπο να δημοσιευτούν. Εκθέτω επίσης φωτογραφίες από τα τεχνουργήματά μου, παρμένες από την "γκαλερί" της προσωπικής μου ιστοσελίδας: http://www.arisgavriilidis.gr/

Διευκρίνιση: ο τίτλος του blog, Aris-tourgimata, δεν οφείλεται σε οίηση αλλά σε λογοπαίγνιο: συνδυάζει το όνομά μου (Άρης) με τα δημι-ουργήματά μου (σκέψεις και τεχνουργήματα).

Φίλε επισκέπτη, ελπίζω να βρεις το ιστολόγιό μου ενδιαφέρον. Το σχόλιά σου ευπρόσδεκτα.

Σε περιμένω και:

Στην ιστοσελίδα μου: http://arisgavriilidis.gr/
στο Facebook: Aris Gavriilidis
στο Twitter: @agavriel1

EMAIL

267. Εγκώμιον δέρματος

Όταν αναφερόμαστε στα όργανα του σώματος συνήθως εννοούμε τους πνεύμονες,  το στομάχι, το συκώτι κτλ με τα οποία δεν έχουμε οπτική επαφή (εκτός κι αν είμαστε χειρουργοί ή ανατόμοι). Ξεχνάμε το μεγαλύτερο όργανο  που το βλέπουμε καθημερινά και ολοκάθαρα: το δέρμα μας.

   Το δέρμα είναι κατ' αρχήν ο σωματοφύλακάς μας (στη κυριολεξία) αφού εμποδίζει την είσοδο μικροβίων στον οργανισμό. Μας ειδοποιεί αμέσως, μέσω του πόνου, αν κάτι μπήκε μέσα του χτυπώντας συνεγερμό για την παραμικρή ακίδα.

   Φιλοξενεί την αίσθηση της αφής. Tο άγγιγμα με άλλο δέρμα (φιλί, χάδι) χαρίζει τρυφερότητα και ηδονή, που εξασφαλίζει την διαιώνιση του είδους μας.

   Αν τραυματισθεί, κανένα πρόβλημα: επουλώνει μόνο του τις πληγές του.  Αν χρειασθεί, (τραύμα ή εγχείριση), ράβεται και συγκολλείται.
   
   Η ελαστικότητά του επιτρέπει μεγάλη διαστολή και συστολή (εγκυμοσύνη, πάχος, πρήξιμο).
     
   Το σώμα μας αναπνέει όχι μόνο από τους πνεύμονες αλλά και από τους πόρους του δέρματος.
   
   Οι τρίχες του μας κρατάν ζεστούς στο κρύο. Στη ζέστη μας δροσίζει με την εφίδρωση.
   
   Το πάχος του αυξάνεται με την ηλικία και ποικίλει σε διάφορα σημεία του σώματος, ανάλογα με τις ανάγκες: παχύ στο πέλμα, παχύτερο και σκληρό στα νύχια (κι αυτά μέρος του δέρματος), λεπτό στο λαιμό. Έτσι μας προστατεύει καλλίτερα.

   Όταν ζοριστεί κάπου, βγάζει κάλους για να προστατευτεί. Ανανεώνεται αυτομάτως με συνεχή απολέπιση.
    
   Η ποικιλία στο χρώμα του, άσπρο, μαύρο, κίτρινο, δημιουργεί προβλήματα (φυλετικές διακρίσεις), για τα οποία όμως φταίμε εμείς, όχι αυτό.
   
   Έχει τις δικές του ασθένειες και τον δικό του κλάδο ιατρικής, την δερματολογία.
      
   Από αρχαιοτάτων χρόνων το διακοσμούμε με τατουάζ, βαφές, χρυσαφικά και υφάσματα και το αρωματίζουμε με κολόνιες και μυρωδικά.
    
   Δίνει ψωμί σε στρατιές επαγγελματιών: αισθητικούς, μακιγιέρ, μανικιουρίστες, πλαστικούς χειρουργούς, κομμωτές, δερματολόγους, κεντητές τατουάζ, κατασκευαστές και πωλητές καλυντικών, ξυριστικών μηχανών, τσατσαρών, νυχοκοπτών, κλπ. 
    
Το δέρμα μας είναι αυτό που βλέπουν οι άλλοι αλλά κι εμείς, στον καθρέφτη. Το δέρμα μας είναι εμείς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου